Moduł kasowy z sensorami: Sensory obecności klient/kasjer
Nieustannie monitoruje przestrzeń kas pod kątem obecności oczekującego klienta oraz pracownika obsługi. W przypadku braku obecności pracownika, wysyłany jest stosowny sygnał do systemu audio sklepu.
Jak działają sensory obecności klient/kasjer(pracownik)?
Skanowanie przestrzeni kasy po stronie klienta i kasjera, w momencie pojawienia się klienta i braku kasjera, moduł przesyła informacje do modułu audio, który odtwarza stosowny komunikat.
Odporność na przeszkody w zasięgu działania.
Niewrażliwość na przechodzących klientów, reaguje tylko na tych którzy faktycznie stoją przy kasie.
Zakres detekcji – 2m i 180 stopni.
Zastosowanie sensorów obecności:
- Sieci sklepów – drogerie
Sensory obecności pozwalają na optymalizację pracy personelu i zapewnienie lepszej obsługi klienta. W momencie pojawienia się klienta w strefie kasy, system natychmiast informuje obsługę, redukując czas oczekiwania. Możliwe jest również kierowanie klienta do kasy samoobsługowej w przypadku braku kasjera.
- Recepcje hotelowe
W hotelach sensory wspierają recepcjonistów, wykrywając pojawienie się gościa przy ladzie recepcyjnej. Gdy pracownik recepcji nie jest obecny, system może wysyłać sygnał dźwiękowy lub powiadomienie na urządzenie mobilne, informując o konieczności obsługi.
- Apteki
- W aptekach, gdzie farmaceuci mogą wykonywać zadania na zapleczu, sensory monitorują przestrzeń kas i informują personel o pojawieniu się klienta, co eliminuje konieczność stałej obecności przy ladzie.
- Stacje benzynowe:
- Sensory wspomagają obsługę klientów na stacjach paliw, szczególnie w przypadku dystrybutorów gazu, gdzie wymagane jest wsparcie pracownika. Po wykryciu klienta oczekującego przy dystrybutorze, system wysyła powiadomienie do obsługi.
- Sklepy odzieżowe:
Sensory obecności mogą być wykorzystywane do monitorowania przymierzalni. Gdy klient oczekuje na pomoc, system może powiadomić asystenta sprzedaży, aby szybciej zareagował na jego potrzeby.
- Centra handlowe:
- Informowanie klientów o promocjach i ofertach specjalnych.
- Obiekty rekreacyjne (np. parki rozrywki, muzea):
- Informowanie o nadchodzących wydarzeniach i atrakcjach.
- Autoryzowane serwisy samochodowe.
W serwisach motoryzacyjnych sensory mogą informować pracowników o pojawieniu się klienta na recepcji, usprawniając obsługę i skracając czas oczekiwania.
Dlaczego warto wdrożyć sensory obecności klient/kasjer?:
Możliwość zaproszenia klienta do korzystania z np.: kasy samoobsługowej.
Klient słysząc komunikat „jest uspokojony” tym, że obsługa wie, że czeka i zaraz podejdzie.
Kasjer /pracownik nie musi czekać na klienta w kasie i może wykonywać inne czynności.
Kasjer/pracownik jest poinformowany o tym, że klient czeka.
Dane wysyłane przez moduł do serwera mogą służyć do generowania statystyk takich jak:
- Czas spędzony przez kasjera/pracownika przy kasie/recepcji itp.:
- nieproduktywny (bez obecności klienta),
- produktywny (obsługując klienta),
- czas reakcji „czekania” na pojawienie się klienta.
- Czas spędzony przez kasjera/pracownika przy kasie/recepcji itp.:



